Stary Dziadek Stary Dziadek
343
BLOG

Tu (w Polsce) jest państwo islamskie - bo tak tu żyjemy...

Stary Dziadek Stary Dziadek Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

Ciekawy filmik można ogladnąć w internecie. Został nagrany w ośrodku dla uchodźców w Lininie w gminie Góra Kalwaria. Przedstawia nagraną rozmowe kilku Czeczeńców z Ukraińcami i Gruzinami przebywającymi w tym ośrodku. Tym pierwszym nie podobają się m. in. krótkie spodenki ukraińskich dzieci.

Oto fragment rozmowy:

Czeczeniec: Miejcie szacunek do nas. Walczyliśmy z Rosją 300 lat i teraz nasi bracia walczą po waszej stronie na Ukrainie.
Ukrainka: Nie mamy innych spodenek. Ma w dżinsach chodzić?
Czeczeniec: Tylko nie mów potem, że nie uprzedzaliśmy. Było tu już wielu młodych Ukraińców, szanowali nas.
Ukrainka: Dlaczego mamy wyznawać wartości waszej kultury?
Czeczeniec: Ten koleś w krótkich spodenkach dla nas i naszych kobiet jest nagi. Nasze dzieci to oglądają.
Ukrainka: Nie mieści mi się to w głowie. Znajduję się na terytorium UE, a nie w państwie islamskim. A teraz będą mi dyktować, jak mam się ubierać.
Czeczeniec: Tak, można powiedzieć, że tu państwo islamskie. Dlatego, że taka jest nasza mentalność. Tak tu żyjemy.
Ukrainka: Tak się nie da żyć. Jestem w wolnym kraju. Przeszkadzają im krótkie spodenki, a za chwilę będzie im chodzić o palenie, wieprzowinę i mojego psa, by się do nich nie zbliżał.

(Podkreślenie moje)

Władze ośrodka bagatelizują sprawę. "Nie wyolbrzymiajmy tego. Czeczeńcy lubią dyskutować" Nie mają zamiaru nikogo karać. Za jednym wyjątkiem - osoby, która dokonała nagrania. Bo upubliczniła wizerunek osoby. Czyli uchodźcy. A ci podlegają ochronie.

Parę miesięcy temu ci sami Czeczeńcy zarządzili, że kobiety w tym ośrodku mogą  korzystać z kafejki internetowej tylko w środy. Bo tak mówi islam. Władze ośrodka na to się zgodziły.

P.S. Czy mamy się już zacząć bać?

Stary dziadek to brzmi dumnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo